انواع چاپ در صنعت

انواع چاپ در صنعت
  • چاپ تحولی بزرگ در صنعت هنر و گرافیک

    با حضور انواع چاپ در عرصه صنعت تحولی بزرگ تمام شاخه های صنعت را در بر گرفت. چاپ از دوران انسان های نخستین همراه انسان بوده است و اولین راه ارتباطی انسان با یکدیگر حکاکی و کشیدن نقوش بر روی سطوح بوده است. انسانها در گذر زمان با نوآوری و ایده پردازی های جدید ، باعث آماده سازی و فراهم شدن پیش زمینه های صنعت چاپ در دنیای کنونی شدند .

    چاپ صنعتی چیست

    تقریبا هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد از بسته بندی محصولات غذایی تا محصولات ارایشی و بهداشتی شوینده ها لوازم خانگی از صنعت چاپ بهره می برند.  چاپ صنعتی بیشتر بر روی فیلم هایی که از جنس OPP هستند انجام میشود . این فیلم ها از نظر بهداشتی و رنگ پذیری و محافظت از محصول بهترین گزینه برای عملکرد چاپ ، به حساب می آید .

    چاپ بر روی فیلم های OPP

     

    افرادی که در زمینه چاپ صنعتی فعالیت میکنند باید از نظر طراحی و انتخاب و رنگ شناسی اطلاعت دقیق داشته باشند ، تا آنچه را که مورد توجه مشتری و مردم قرار میگیرد را به خوبی بشناسد .

    تاریخچه چاپ

    فردی به نام گوتنبرگ تقریبا هزار سال قبل از میلاد ، در تلاش ابداع روشی جدید و آسان برای چاپ و انتقال حروف به روی کاغذ بود . سرانجام موفق شد از با استفاده از آلیاژی که در ریخته گری استفاده میشود به همراه سرب ، روالی را برای انجام این کار تولید کند .در ایران نیز از زمان هخامنشیان صنعت چاپ تصویر و سنگی رواج داشته است . 

    انواع چاپ در صنعت

    1- تامپو پرینت : یکی از بروز ترین روش های چاپی که با استفاده از یک کلیشه فولادی طرح و رنگ را به قطعه منتقل میکنند .

    2- چاپ دیجیتال صنعتی : یک متد جدید صنعتی که بدون واسطه چاپی انجام میشود و توسط دستگاهای دیجیتال طرح را به روی اجسام انتقال میدهد .

    چاپ دیجیتال صنعتی

    3- افست: برای چاپ محصولات در تیراژ های بالا مانند روزنامه ها و کارت های ویزیت و تراکت ها استفاده می شود. از برتری های چاپ افست می‌توان به دقت و سرعت بالای ابزار چاپ اشاره کرد .

    افست

    4- هلیو گراور : نقش بندی حروف و اشکال بر روی سطح بصورت گود می باشد . برای انتقال رنگ در این نوع چاپ، سیلندر آغشته به مرکب می شود .

    انواع چاپ در صنعت

    5- فلکسو : با استفاده از یک صفحه انعطاف پذیر از جنس ژلاتین یا الاستومتر بوده که کلیشه را تشکیل میدهد و بیشتر در صنعت چاپ محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

    فلکسو

    6- ملخی : قدیمی ترین نوع ماشین چاپ که توسط گوتنبرک اختراع شد و توانایی انتقال یک نوع رنگ و طرح را دارد . بیشتر برای استفاده تحریری به کار گرفته می شود .

    ملخی

    7- تامپو : انتقال چاپ بوسیله لاستیک ساخته شده از سیلیکون میباشد و برای کالا های گرد ، خمیده و گود را چاپ میزند .

    تامپو

    اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید یا فروش دستگاه های چاپ پلی اتیلنی هستید با مشاوران ما در سانیا پلاست تماس بگیرید . 

    انواع رنگ در چاپ صنعتی

    اگر یک چاپ به منظور رساندن یک موضوع علمی به مخاطب می باشد بهتر است از رنگ های کلاسیک استفاده شود .در چاپی که برای تبلیغ یک محصول به کار گرفته میشود بهتر است در آن از رنگ های شاد استفاده شود. در چاپ با استفاده از کالیته وسیع و تنوع رنگی بالا و دقت در طراحی میتوان بهترین خدمات چاپی را ارائه داد. CMYK و RGB دوتا از مهم ترین نوع رنگ در انواع چاپ صنعتی هستند .بر روی یک چاپگر چهار رنگ، تمام فایل های RGB باید به چهار رنگ CMYK تبدیل شوند .

    انواع رنگ در چاپ صنعتی

    در انواع چاپ تجاری از جوهرهای آبی، قرمز، زرد و سیاه (CMYK) استفاده میشود. این چهار رنگ به راحتی میتواند طیف وسیعی از رنگ را تولید کند.در اسکنرها، دوربین‌های دیجیتال و مانیتورهای کامپیوتر از نور قرمز، سبز و آبی (RGB) برای نمایش رنگ استفاده می‌ شود . برخی رنگ‌های RGB (به‌ ویژه رنگ‌های روشن) که می‌توانید بر روی مانیتور یا دوربین مشاهده کنید ، به‌ سادگی نمی‌توان با جوهر استاندارد CMYK تکثیر کرد .

    ابزار های رنگی در چاپ

    یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین رنگ‌ها در انواع چاپ برای انتخاب و اصلاح رنگ‌های CMYK، راهنمای رنگ PMS است. PMS یا سیستم رنگ پنتون،بیش از 3000 رنگ را ارائه می‌دهد و در هر دو نوع پوشش دار و بدون پوشش موجود است. سیستم رنگ پنتون به شما در انتخاب رنگ بسیار کمک میکند .

    سیستم رنگ پنتون

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *